A legendás portugál sütemény nyomában

Nemrég megakadt a szemem Instán egy hirdetésen, ami egy új portugál pékséget reklámozott konkrétan a Gozsdu Udvar közepében. Őszintén szólva ennél nekem több nem is kellett, hiszen kicsit elfogult vagyok a témában. Fél évet éltem Portugáliában 2016-ban és azóta is gyötör a honvágy, alig várom, hogy visszatérhessek abba a csodálatos, élettel teli országba. Ahogy rámentem a Lisboa Pastry & Bakery oldalára, azonnal meggyőzött arról, hogy személyesen is el kell látogatnom oda. Ilyen igényes kontentet ritkán lát az ember, a mi marketinges szemünkkel pedig pláne jó volt tapasztalni, hogy valaki igazán jól használja ezt a platformot Magyarországon a különböző vendéglátóipari egységek közül.img_5834.jpg

A legtöbb embert valószínűleg ha megkérdezném arról, hogy melyik konyha a kedvence, az olaszt, a spanyolt, a franciát vagy a magyart említené. Soha nem találkoztam még olyannal, aki mondjuk a portugált mondta volna, amit igazából meg is értek, hiszen volt szerencsém próbálni a helyi ételeket, de őszintén szólva egyik sem győzött meg úgy igazán, egy kivétellel. Egyáltalán nem vagyok édesszájú, nem szeretem a csokit, a süteményeket, évente ha kétszer megkívánok bármilyen édességet, viszont a portugál pastel de natát nem tudom eléggé az egekig magasztalni. Egy egészen egyszerű süteményről van szó, ami tulajdonképpen leveles tésztából, tejszínből, tojássárgájából, cukorból, illetve egy kis reszelt citromhéjból áll, de azonnal leveszi az embert a lábáról. Nem igazán találkoztam még hozzá fogható sütivel, erre mondják azt, hogy egyszerű és nagyszerű. Portugáliában kivétel nélkül minden nap ettem hol egyet, hol hármat, ha egyszer megkóstolja az ember, lehetetlen leállni.img_5827.jpg

A Lisboa Pastry & Bakery kicsit visszarepített a Douro folyó partjára, ahol nyáron a mediterrán házikók között a szűk kis utcákban a teraszon ittam a kiváló portói bort egy kis pastel de nata kíséretében, a portugálok gyönyörű zenéjét, a fadót hallgatva elengedve minden egyes létező problémámat. Borzasztó hálás vagyok nekik ezért.:) Annak ellenére, hogy Portugáliára a második otthonomként tekintek, mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki ezt a budapesti pékséget, hiszen rengeteg finomság található itt, nagyon szép környezetben, jó mindig valami újat kipróbálni.:)img_5820.jpg